Des de l’any 2010, a l’Institut de Cultura de Barcelona recollim algunes dades estadístiques dels festivals de la ciutat. El 2018, però, vam començar a recollir noves variables que ens van permetre ampliar la fotografia d’aquest sector cultural tan ampli (inclou àmbits tan diversos com la música, les arts visuals, les arts escèniques, la literatura o el […]
A l’apartat de subvencions i transferències d’aquest web hi trobareu els diferents tipus de transferències que ha fet l’Ajuntament de Barcelona (a través de l’Institut de Cultura de Barcelona) des de l’any 2014 a entitats o particulars per les vies següents: Subvencions per convocatòria Subvencions per conveni Aportacions a consorcis i fundacions Tot i que […]
Cinc dies de festa i més d’1,3 milions de participants Trobareu tots els detalls de participació en aquest informe aquest informe. Presència als barris Un any més, la Festa Major de Barcelona s’ha escampat pels barris de la ciutat. A més dels espais tradicionals, s’ha fet una programació especial a la Llera del Besòs per celebrar els […]
La gratuïtat dels museus estimula la freqüentació? Aquesta és una pregunta que el sector del patrimoni cultural es planteja des de l’inici dels temps. El passat 8 d’octubre va tenir lloc a l’auditori del MACBA una jornada a l’entorn d’aquest tema organitzada per l’Observatori dels Públics del Patrimoni Cultural de Catalunya. En el marc d’aquesta […]
L’Institut de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona impulsa des del 2011 una enquesta al públic individual dels museus associada al sistema de venda d’entrades. En l’edició de 2018 s’han analitzat 16 equipaments i més de 34.000 enquestes. L’enquesta analitza la procedència dels visitants, el seu perfil i algunes característiques de la visita. En aquest informe hi trobareu els […]
Dades, coneixement i xarxa. El combinat perfecte Conèixer les característiques dels seus públics és una informació imprescindible per als equipaments culturals. En el cas de les visites en grup, les dades de les reserves són una de les fonts d’informació més immediates de què disposa la institució per conèixer aquest públic. Amb l’objectiu de millorar […]